Dacă unul din miri nu este feciorelnic, acea căsătorie este sortită eşecului?
Era bine să nu fie aşa. Atât. Numai că unul din ei a furat de la Dumnezeu ceea ce Dumnezeu tot îi dădea, asta este problema. Dar nu este sortită eşecului.
Dacă unul din miri nu este feciorelnic, acea căsătorie este sortită eşecului?
Nu este sortită eşecului. Era bine să nu fie aşa. Atât. Numai că unul din ei a furat de la Dumnezeu ceea ce Dumnezeu tot îi dădea, asta este problema. Dar trebuie neapărat anulate consecinţele, pentru că asta e situaţia, cum se zice „e un păcat făcut în trup şi trebuie să anulăm consecinţele acestui păcat”; păcatul se iartă repede; te duci, te spovedeşti şi gata, dar consecinţele se anulează prin canon, de aceea poporul zice „cine nu face canon aici, face dincolo”.
Trebuie să facem canon, ca să anulăm consecinţele păcatului. Căsătoria aceea are nişte probleme. Care trebuie bine studiate, ca să le suprimăm, şi anume: femeia fiind dotată cu puterea de a iubi total, atunci o fată care nu e fecioară nu se mai poate dărui total a doua oară, şi atunci trebuie discutate mai multe lucruri. Pentru asta a lăsat Dumnezeu spovedania, Sfânta Liturghie.
(Părintele Nicolae Tănase, Soțul ideal, soția ideală, Editura Anastasis, 2001, pp. 119-120)